بشاگرد به لحاظ معدنی جزو غنی ترین شهرستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 2 مرداد 1394
بازدید : 403
نویسنده : فــردیـن احـمدی

بشاگرد به لحاظ معدنی جزو غنی ترین شهرستان 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بر لزوم جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد صنایع فرآوری در استان تاکید کرد.

1723604

به گزارش عصر بشاگرد، خلیل قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خام فروشی مواد معدنی در سالهای گذشته از روی اجبار و فراهم نبودن زیرساختهای صنعتی در استان بود، بیان داشت: یکی از برنامه هایی که سال قبل و ابتدای سالجاری به شدت دنبال می شود، ارتقای جایگاه معدن است. با توجه به رتبه های کسب شده این استان در بخش معدن باید از خام فروشی آنها جلوگیری کنیم تا جایگاه خود را در کشور ارتقا دهیم.

به گفته قاسمی، در گذشته توجه چندانی برای ایجاد صنایع پایین دستی معادن نشده و اگر هم مصوبه یا تصمیمی گرفته شده در حد کاغذ نوشته بوده و در عمل هیچگونه پیگیری صورت نگرفته است. برای افزایش ارزش افزوده معادن باید به دنبال ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در حوزه فرآوری معادن باشیم.

قاسمی در ادامه افزود: قریب به ۴۰۰ معدن فعال در استان داریم که معادن پایه استان که سنگ گچ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ است را شامل می شود و دیگر معادن استان را، معادن شن و ماسه تشکیل می دهند که قابلیت صادراتی مواد آن باعث شده است که از معادن مهم استان باشند.

وی گفت: اشتغالی که در این معادن وجود دارد، بالغ بر سه هزار نفر با سرمایه گذاری هزار و ۲۶۸ میلیارد ریال هستند و میزان استخراج معادن در سه ماهه اول سالجاری ۱۳۱۰ هزار تن است.

وی در مورد وجود معادن غنی در شهرستان بشاگرد، بیان داشت: متاسفانه شهرستان بشاگرد جزو فقیرترین شهرستانهای استان و کشور است، اما به لحاظ معدنی جزو غنی ترین شهرستانهای استان است. برای رونق اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مردم این منطقه برنامه های خوبی برای معادن و بهره گیری از سرمایه گذاران خصوصی و صنایع برنامه ریزی کرده ایم.

وی در ادامه به بخش صنعت و واحدهای آن اشاره کرد و گفت: حدود ۸۰۰ واحد صنعتی در استان با اشتغال بیش از ۲۳ هزار نفر فعالیت دارند که صنایع کانی غیر فلزی و محصولات غذایی و آشامیدنی نیز شامل این دسته هستند.

وی شهرکهای صنعتی موجود را ۱۳ شهرک صنعتی، چهار ناحیه صنعتی؛ چهار منطقه ویژه و دو منطقه آزاد در استان اعلام کرد و گفت: با اعلام از مرکز، از ۱۹ اردیبهشت ماه سالجاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شد. این کارگروه که به ریاست استاندار و دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود تا کنون دو جلسه اصلی و شش جلسه کارشناسی برگزار کرده است.





:: موضوعات مرتبط: اخبار شهرستان بشاگرد , آخرین اخبار استان هرمزگان , آخرین اخباراجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: بشاگرد به لحاظ معدنی جزو غنی ترین شهرستان، اخبار بشاگرد، عصرایران، اخبارانلاین، خبرگزاری مهر،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








**به وب سايت خبری عـصـربشـاگـرد خوش آمدید** هدف از تشکیل این وب سايت بحث وبررسی نسبت به مسائل فرهنگی واجتماعی،اقتصادی،سیاسی (چالش ها و فرصت ها) استان هرمزگان بخصوص گزارشات خبری ،تحلیلی انتقادی و پیشنهادی وارائه راهکار مناسب جهت حل مشکلات شهرستان بشاگرد می باشد. ***********************************

 

تبادل لینک هوشمند


برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عصر بشاگرد به آدرسasrbashagard93.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 670
بازدید دیروز : 1076
بازدید هفته : 2237
بازدید ماه : 2181
بازدید کل : 127314
تعداد مطالب : 790
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



RSS

Powered By
loxblog.Com